Sats Awards – Hybridgala

När SATS Sverige och SATS Norge skulle genomföra sin årliga SATS Awards för sina medarbetare valde dom att göra det till en hybridgala via en av Pointbreaks studios. Alla SATS-medarbetare befann sig på större hubbar runt om i landet.

Med 13 olika priskategorier, humorinslag och underhållning hölls galan i Pointbreaks green screen studio. Galans programledare var ingen mindre än SATS Sverige chef Linda-Li Cederroth tillsammans med hennes trogna CO-host Kristoffer Schjött-Quist. Hubbarna hade utsända fotografer på plats runt om i landet som möjliggjorde vinnarintervjuer och inslag från SATS-medarbetare under kvällen.

Assessio E-learning

Assessio Sverige valde att digitalisera sina utbildningar till ett av deras program för att frigöra tid hos deras konsulter och öka skalbarheten i deras försäljning

Babyshop – Interna Sommarprat

För att skapa bra kultur krävs det att man hela tiden jobbar med vi-känslan, oavsett om gruppen är ett idrottslag, företag eller familj.  Att lära känna sina kollegor mer på djupet har visat att man känner större samhörighet och blir mer lojal. Det finns en anledning till att mer än 60% värderar arbetsmiljön högst när det kommer till att välja en ny arbetsplats.

Ett sätt att stärka kulturen och öka engagemanget på är att spela in egna interna ”Sommarprat” – Tänk Sommar i P1, fast internt på ert företag. Genom att chefer och medarbetare delar med sig av delar av sin resa genom livet, knyter vi an till varandra mer och vi-känslan ökar.

Programmen publiceras ett i veckan under sommarmånaderna. Men ligger också uppe året runt för de som vill lyssna i efterhand.

Vi hjälper er med manus, casting, inspelning, redigering och plattform för publicering.

Konceptet är väl förankrad och det är inte en slump att 35% procent av Sveriges befolkning lyssnar på de svenska Sommarpratarna i sommar i P1.

Norrmejerier – Eventfilm

Lanseringsevent för Norrmejeriers nya Norrlogisk Mellanmjölk, med 25% lägre klimatavtryck än genomsnittsmjölken i Sverige. För att uppmärksamma det bjöd Norrmejerier in till frukost och panelsamtal där tre paneldeltagare fick ge sin syn på mjölkens framtid och roll i omställning till en hållbar livsmedelsförsörjning.

Eventet var intimt och mysigt. Därför valde vi på Pointbreak att ha en fast kamera och en rörlig för att vara så osynliga och smidiga som möjligt. För oss var det viktigt att upplevelsen i lokalen inte skulle förstöras av vår kameraproduktion. Genom att sätta myggor på paneldeltagare och moderator så fångade vi upp ljudet både till kameran och kunde förstärka ljudet ut i lokalen.

Klippningen av material började vi med direkt så kunden så snabbt som möjligt kunde få ut kortare filmer på Sociala medier.

Vi levererade flera format och klippningar:

En lång film av hela panelsamtalet i formatet 16.9 till kundens hemsida

En kortare film på Stina Printz – VD för Norrmejerier som presenterar mjölken i tre olika format 16.9 till hemsidan, 1.1 och 9.16 för SoMe

En highlights-film över eventet för SoMe i format 1.1 och 9.1